kapital ludzki fundacja atut unia europejska
Kapitał LudzkiFundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT w OstródzieElbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw PozarządowychUnia EuropejskaBiznes nie jest dla wybranych
 Aktualności
 Opis projektu
 Regulamin projektu
 Harmonogram projektu
 Pytania i odpowiedzi
 Rekrutacja
 Spółdzielnie socjalne
 Pliki do pobrania
 Biuro Lidera Projektu
 Biuro Partnera Projektu
 Fundacja ATUT


Opis projektu
Opublikowano: 2011-09-01 / wyświetleń: 4406

Projekt „Biznes nie jest dla wybranych” jest skierowany do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z województwa warmińsko – mazurskiego i realizowany jest przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT z Ostródy w partnerstwie z Elbląskim Stowarzyszeniem Wspierania Inicjatyw Pozarządowych.

Zgodnie z ustawą o spółdzielniach socjalnych do projektu kwalifikują się osoby spełniające jedno z poniższych kryteriów:

  1. osoby bezrobotne (w tym długotrwale bezrobotne) w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
  2. osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  3. osoby zwalniane z zakładów karnych, mające trudności w integracji ze środowiskiem,
    w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej
  4. osoby bezdomne realizujące indywidualny program wychodzenia z bezdomności,
    w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej
  5. osoby uzależnione od alkoholu po zakończeniu programu psychoterapii w zakładzie lecznictwa odwykowego
  6. osoby uzależnione od narkotyków lub innych środków odurzających, po zakończeniu programu terapeutycznego w zakładzie opieki zdrowotnej
  7. osoby chore psychicznie w rozumieniu przepisów o ochronie zdrowia psychicznego
  8. uchodźcy realizujący indywidualny program integracji, w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej

Projekt skierowany jest do 36 osób /19 kobiet i 17  mężczyzn chcących podjąć działalność gospodarczą w formie spółdzielni socjalnej. Zgodnie z zapisami projektu zakwalifikowanych powinno być:

  1. 22 osoby bezrobotne w tym 8 długotrwale bezrobotnych
  2. 14 osób nieaktywnych zawodowo o których mowa w punktach 2-8 powyżej.

Rekrutujemy 72 osoby (2-krotność posiadanych miejsc) z których po rozmowach kwalifikacyjnych do projektu zostanie przyjętych 36 osób. Przyjmowane zgłoszenia sa od istniejących już grup inicjatywnych mających rekomendację Ośrodków Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznych z województwa warmińsko-mazurskiego.

Osoby zakwalifikowane skorzystają ze wsparcia w formie usługi szkoleniowo-doradczej oraz wsparcia finansowego na założenie i działalność spółdzielni socjalnej.

Dotacja na założenie spółdzielni socjalnej będzie przyznawana na zasadach konkursowych (na najlepszy plan założenia i działalności spółdzielni socjalnej) i objętych wsparciem zostanie min. 27 uczestników. Dofinansowanych zostanie min. 5 spółdzielni socjalnych utworzonych w ramach projektu. Maksymalna kwota dofinansowania to 20 000 zł na jednego członka spółdzielni (uczestnika projektu).

Każdej założonej spółdzielni zostanie przyporządkowany opiekun, który przez okres 15 miesięcy będzie wspierać członków spółdzielni oraz pomagać w rozwiązywaniu pojawiających się problemów.

Dodatkowo uczestnikom, którzy otrzymają wsparcie finansowe w formie dotacji przyznane zostanie podstawowe wsparcie pomostowe przez pierwsze 12 miesięcy w kwocie 1386 zł/miesiąc na pokrycie wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem spółdzielni.

Każdy członek spółdzielni socjalnej, który otrzymał dotację skorzysta ze szkoleń zawodowych  dobranych do indywidualnych potrzeb przydatnych do prowadzenia spółdzielni.

ZASADY REKRUTACJI:

W ramach rekrutacji planowane są 2 spotkania (w listopadzie i grudniu) w każdym Ośrodku Wspierania Inicjatyw Ekonomii Społecznej w Elblągu, Olsztynie, Ełku, Nidzicy.

Rekrutacja składa się z trzech etapów:

  1. Złożenie dokumentów według wzorów zamieszczonych w regulaminie projektu.
  2. Rozmowy kwalifikacyjnej ze specjalistami (doradcą zawodowym, psychologiem, doradca biznesowym)
  3. Analiza pomysłu na biznes przez Zespół Projektowy

Rekrutacja trwać będzie do osiągnięcia 2 krotności miejsc przewidzianych w projekcie:

- 72 osoby  w celu wyłonienia 36 osób

Wyłonione w procesie rekrutacji osoby skorzystają z różnych form wsparcia:

  1. szkolenie wyjazdowe grupowe z zakresu przedsiębiorczości (80h) – istota i podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni socjalnej, prawo spółdzielcze, dokumenty niezbędne do zarejestrowania spółdzielni socjalnej, plan marketingowy, finansowy i inwestycyjny dot. założenia i prowadzenia spółdzielni socjalnej, źródła finansowania działalności spółdzielni socjalnych
  2. doradztwo biznesowe (4h/osobę)
  3. doradztwo prawne (1h/osobę)
  4.  wsparcie psychologiczne podczas wyjazdów szkoleniowych;
  5. wyjazd studyjny w celu pokazania dobrych praktyk wynikających z funkcjonowania przedsiębiorstw ekonomii społecznej

Ważne!

Fundacja ATUT zastrzega sobie prawo zmiany terminu naboru i rekrutacji do czasu uzyskania akceptacji Regulaminu Projektu przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej. W przypadku braku akceptacji regulaminu projektu, na 7 dni przed rekrutacją, Fundacja zamieści informację na stronie internetowej oraz w biurze Lidera oraz Partnera projektu z podaniem planowanej daty naboru wniosków rekrutacyjnych.


Biuro Projektu:

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT

ul. Kościuszki 2

14-100 Ostróda

Tel. 89 646 79 57

Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.30

Osoby do kontaktu:

 

Wojciech Zalewski i Barbara Błażewicz

e-mail b.blazewicz@atut.org.pl


Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Działanie VII- Promocja integracji Społecznej, 7.2  Przeciwdziałanie wykluczeniu u wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej.

 



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Polityka CookiesSiPRO
stat4u

Nasz serwis używa plików cookies zgodnie z "Polityką Cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażają Państwo na to zgodę.   Zamknij  X